Consument wilt meer hypotheek zaken on-line regelen

Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat consumenten meer hypotheek gerelateerde zaken via internet willen regelen dan nu mogelijk is. Ze willen bijvoorbeeld altijd online een hypotheek advies kunnen aanvragen en direct een offerte ontvangen.

Het onderzoek van Deloitte, wat is uitgevoerd onder 750 Nederlandse consumenten, laat zien dat de gemiddelde Nederlander meer hypotheek gerelateerde zaken on-line wilt regelen dan de zaken die hypotheekverstrekkers nu aanbieden.

Ondanks het feit dat een hypotheek advies personlijk zou moeten zijn, blijkt er een groeiende vraag naar meer on-line diensten. Het hele proces van de keuze van de hypotheekvorm tot de berekening van de hypotheekrente zou online geregeld moeten zijn. Zo blijkt dat 80 procent van alle ondervraagden de keuze van de hypotheekvorm online doorberekend wilt zien.

Ongeveer de helft van de ondervraagden stelt dat ze altijd een een hypotheek advies willen kunnen aanvragen en 40% heeft dan ook het liefste direct een e-mail met de laagst mogelijke hypotheekrente. Volgens Deloitte loopt de Nederlandse hypotheekmarkt op het gebied van on-line dienstverlening dan ook achter op Amerika en Engeland.

Gepubliceerd op 7 september 2009 om 12:49 uur door de redactie.

Reageren