Het hypotheekproduct van het jaar wordt...
Voor de titel 'IIR Hypotheekproduct van het jaar' zijn dit jaar 4 producten genomineerd.
Het hypotheekproduct van het jaar, en de winnaar is...
Dan gaan we nu over tot de categorie 'IIR Hypotheekproduct van het jaar'. De genomineerden zijn: het Hypotheek Care Team van de ABN Amro Hypotheken Groep, de automatische hypotheekrenteverlaging van Aegon, de bankspaarhypotheek in combinatie met de bespreekdesk van BLG en de BankSpaar Loyaal Hypotheek van WestlandUtrecht.
De uiteindelijke verkiezing vindt plaats op het Hypotheken Event in februari dit jaar. De genomineerden zijn gekozen door een 'advisory board' die bestaat uit vier experts. Onder een hypotheekproduct worden ook diensten rondom de hypotheek verstaan; om die reden zijn ook het Hypotheek Care Team (hulp voor klanten met een tijdelijk betalingsprobleem) en de renteverlaging voor bestaande klanten genomineerd.
ABN AMRO Hypotheken Groep - Hypotheek Care Team
Het Hypotheek Care Team helpt klanten die door een tijdelijke inkomstenterugval of dubbele woonlasten een tijdelijk probleem hebben. Het Hypotheek Care Team helpt deze klanten door middel van een op elkaar afgestemd pakket van woonlastenfaciliteiten, tijdelijke verhuur, tijdelijk uitstel tot ingang WW bij faillissement werkgever, vooruitbetaalde rente, restschuld financiering, omzetten van de bestaande hypotheek en begeleiding door een budget coach.
Aegon – Automatisch hypotheekrente verlagen
In december vorig jaar was op deze site al te lezen dat Aegon de hypotheekrente voor bestaande klanten automatisch gaat verlagen. In de meeste gevallen worden bestaande klanten vergeten als het gaat om het verlagen van rente. Dit lijkt vooral weggelegd voor nieuwe klanten. Bestaande klanten krijgen alleen aandacht als er (betalings)problemen ontstaan. Aegon is een van de weinigen die nu pro-actief kijkt naar de hypotheek van de bestaande klanten, en als de waarde van de woning gestegen is en daarmee in een andere risicocategorie terechtkomt, past Aegon de rente automatisch aan.
BLG - Bankspaarhypotheek/Bespreekdesk
De slogan van BLG is 'denken in mogelijkheden, niet in beperkingen.' Dit komt onder meer terug in de bespreekdesk, waarbij de complexere klanten persoonlijke aandacht krijgen en in een gesprek met een adviseur duidelijk uitgelegd krijgen wat de financieringsmogelijkheden zijn en onder welke voorwaarden. Hiermee kan BLG advies op maat leveren voor bijna iedere klant. In een tijd waar banken de risico's zoveel mogelijk willen beperken en vooral veel 'standaard' hypotheekproducten leveren, onderscheidt BLG zich met deze extra aandacht voor de 'lastige' gevallen.
WestlandUtrecht Bank – BankSpaar Loyaal Hypotheek
In tegenstelling tot veel andere bankspaarproducten komt de Loyaal Hypotheek direct met extra’s als inlegdepots en hoog-laagconstructies. Een en ander in combinatie met de haast duizelingwekkende maatwerkmogelijkheden rondom de leningen van Westland Utrecht. Het feit dat Westland Utrecht sinds november een autonome hypotheekverstrekker is, betekent hopelijk dat de keuzevrijheid voor de consument in de toekomst alleen nog maar groter wordt.
Gepubliceerd op 10 januari 2011 om 9:04 uur door de redactie.