Minimaal aantal klanten DSB Bank in problemen

De curatoren van de DSB Bank hebben voor 150 klanten een regeling moeten treffen omdat ze door de DSB Bank in "acute financiële nood" verkeerden. Een minimaal aantal, gezien de stroom van klachten over de DSB Bank in 2009.

Veel klachten over te dure DSB hypotheken en verzekeringen afgewezen.
Veel klachten over te dure DSB hypotheken en verzekeringen afgewezen.

Door de grote stroom van klachten en negatieve publiciteit rondom de DSB Bank in 2009 leek het erop dat er honderden, zo niet duizenden gedupeerden waren welke een te dure hypotheek met bijbehorende verzekering hadden afgesloten. Nu blijkt dat er 'slechts' 150 gevallen schrijnend genoeg zijn om een regeling voor te treffen, zo blijkt uit het Financieele Dagblad vandaag. Ter vergelijking; de Rabobank gaat voor de OpMaat hypotheek vele duizenden klanten compenseren.

In totaal waren er ongeveer 3000 klachten over de DSB Bank ontvangen, waarvan dus 5% in aanmerking komt voor een regeling, deze regeling is een tijdelijke verlichting van de maandlasten voor de hypotheek en of ander product. Deze oplossing is tijdelijk en geen finale kwijting, later zal er naar een structurele oplossing worden gezocht bij mogelijke probleemgevallen.

Klagers over de DSB Bank moesten hun financiële situatie in kaart brengen en deze werd beoordeeld. Klachten over de DSB Bank via de diverse stichtingen zijn niet behandeld, deze stichtingen zouden nog enkele duizenden gedupeerde klanten vertegenwoordigen.

Gepubliceerd op 6 januari 2010 om 10:54 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren