Oriënteren op hypotheek bij ABN AMRO populair

Consumenten geven aan dat ze zich het liefst via de website van ABN AMRO online oriënteren op een hypotheek. Dit blijkt uit onderzoek door bureau WUA! gehouden onder 40 respondenten.

Onderzoek naar online oriënteren op hypotheek
Onderzoek naar online oriënteren op hypotheek

Als het gaat om het online oriënteren op een hypotheek is ABN AMRO favoriet onder de respondenten. Dit concludeert WUA! uit haar onderzoek naar aanleiding van de Web Performance Scan die in September werd uitgevoerd. WUA! is een bureau dat organisaties helpt met het optimaliseren van websites. Daarnaast doen ze onderzoeken naar online oriëntatiegedrag en servicebeleving.

De respondenten gaven in totaal 265 beoordeling over in totaal 66 verschillende websites. Uit deze cijfers blijkt dat ABN AMRO het best uit de bus komt. Respondenten geven aan dat informatie over de kosten transparant zijn en de website een handige berekenmodule biedt. Op de tweede plaats eindigt De Hypotheker, het adviesbureau scoort vooral op een gebruiksvriendelijke website en vertrouwen. De Rabobank volgt op de voet met goede scores voor de verschillende thema’s, vertrouwen en vormgeving. Daarbij geven de respondenten aan dat de naamsbekendheid en het betrouwbare imago van de Rabobank doorslaggevend is bij de keuze voor een bank.

In totaal namen 40 respondenten tussen 25 en 45 jaar deel aan het onderzoek. De deelnemers zochten 2 uur lang online naar een geschikte hypotheek. Beslissingsfactoren en zoekstrategie konden zelf worden bepaald, waarna de websites op 10 onderdelen werden beoordeeld.

Gepubliceerd op 19 oktober 2011 om 10:03 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren