Rabobank compenseert duizenden klanten met OpMaat hypotheek

De Rabobank gaat circa 100.000 klanten compenseren welke van 1996 tot en met 2000 een OpMaat hypotheek hebben afgesloten. De bank reserveert hiervoor tussen de 50 en 75 miljoen euro.

Al eerder kraakte de Ombudsman de advisering rondom de Rabobank OpMaat hypotheek en kwam daarnaast met een aanbeveling om de klanten welke de OpMaat hypotheek van 1996 tot en met oktober 2000 hebben afgesloten tegemoet te komen. De Rabobank heeft besloten om deze aanbeveling te volgen, hoewel ze van mening blijft dat de bank correct heeft gehandeld en de klant het uitgangspunt is geweest.

De adviseurs van de Rabobank gaan hierdoor drukke tijden tegemoet, want er zal begin 2010 contact worden opgenomen met alle klanten voor wie de aanbeveling van de Ombudsman van toepassing is. Deze klanten zullen een vergoeding ontvangen in de loop van 2010, hiervoor reserveert de Rabobank al 50 tot 75 miljoen euro.

Naast de aankondiging vanuit de Rabobank om de aanbeveling van de Ombudsman op te volgen laat ze weten dat ze "waardering heeft" voor de wijze waarop de Ombudsman de klachten heeft afgehandeld en met een oplossing is gekomen.

Gepubliceerd op 7 december 2009 om 21:41 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren