Klachten Rabobank OpMaat Hypotheek slecht afgehandeld

Niet alleen de DSB Bank ligt onder vuur voor de verstrekking van hypotheken, ook de Rabobank heeft met de OpMaat Hypotheek een hoop ontevreden klanten gekregen.

Volgens Stichting Woekerpolis Claim (WPC) handelt de Rabobank klachten over de OpMaat Hypotheek slecht af, van de ondervraagden blijkt 80 procent ontevreden na een gesprek met de Rabobank. De stichting WPC roept alle klanten op om te bellen naar de Rabobank klantenservice en brieven te sturen.

Door hoge verborgen kosten voor een overlijdensverzekering bij het afsluiten van de OpMaat Hypotheek is er volgens de stichting WPC sprake van een woekerpolis.Veel banken hebben al een compensatieregeleing opgesteld waar alle klanten aanspraak op kunnen maken, de Rabobank kiest er echter voor om de lokale Rabobanken in gesprek te laten gaan met de klant om zo tot een regeling te komen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat een kwart van alle klanten nog steeds geen gesprek hebben gehad, diegene die dat al hebben gehad blijken dus erg ontevreden. Zo zou er informatie worden achtergehouden en wordt er voorgesteld om de maandpremie op te schroeven.De stichting WPC dringt nu dus aan op een collectieve regeling.

Gepubliceerd op 15 juni 2009 om 10:50 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren